A A A K K K
для людей з порушеннями зору
ВЕЛИКОБУБНІВСЬКИЙ ЗАКЛАД ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ І-ІІІ СТУПЕНІВ РОМЕНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ШКІЛЬНИЙ АВТОБУС

Шановні школярі і батьки, чиї діти до місця навчання дістаються шкільним автобусом!

УВАЖНО ПЕРЕГЛЯНЬТЕ МАТЕРІАЛИ, РОЗМІЩЕНІ НА ДАНІЙ СТОРІНЦІ. ВОНИ ДОПОМОЖУТЬ ДІТЯМ ПРАВИЛЬНО СЕБЕ ПОВОДИТИ В КРИТИЧНИХ СИТУАЦІЯХ, ЯКЩО ТАКІ ВИНИКНУТЬ ПІД ЧАС ПЕРЕВЕЗЕННЯ ШКІЛЬНИМ АВТОБУСОМ.

   Зміст сторінки:

ПОПЕРЕДЖЕННЯ БАТЬКАМ

Адміністрація Великобубнівського ЗЗСО І-ІІІ ступенів попереджає Вас про те, що Ваша дитина повинна дотримуватись:

  • внутрішнього розпорядку;

  • правил поведінки учня;

  • пам’ятки для учнів під час підвозу до школи та після закінчення занять.

Варто знати:

  • Посадка учнів у шкільний автобус відбувається тільки на території школи після закінчення уроків у всіх учнів, які підвозяться.

  • Адміністрація школи не несе відповідальності за тих учнів, які без дозволу покинули територію школи і не сіли в автобус.

  • Дитина може залишити навчальний заклад лише за умови Вашої особистої присутності.

 Тримайте під контролем дотримання сином/донькою «Правил поведінки учня» !!!    

Правила поведінки в шкільному автобусі

1. Загальні положення.

1.1. Ці правила встановлюють єдиний порядок поведінки учнів в шкільному автобусі.

1.2.  В  Україні  установлено  правосторонній рух транспортних засобів.

1.3. Пасажири шкільного автобусу зобов'язані знати  та  неухильно виконувати вимоги цих Правил, а також бути взаємно ввічливими.

1.4. Кожен  із пасажирів шкільного автобусу має право розраховувати на те, що й інші пасажири виконують ці Правила.

1.5. Дії або бездіяльність пасажирів шкільного автобусу та інших осіб  не  повинні  створювати  небезпеку  чи  перешкоду  для руху, загрожувати життю або здоров'ю  громадян,  завдавати  матеріальних збитків.

1.6. Пасажири шкільного автобусу зобов'язані бути особливо уважними під час руху транспортного засобу.

1.7. Пасажири шкільного автобусу, які порушують ці Правила, несуть відповідальність згідно із законодавством.

1.8. Основні терміни, які повинен знати пасажир шкільного автобусу:

  • шкільний автобус - автомобіль  з  кількістю  місць для сидіння більше дев'яти з місцем водія включно,  який  за  своєю  конструкцією  та обладнанням  призначений  для  перевезення  учнів навчальних закладів  та  їхнього багажу із забезпеченням необхідного комфорту та безпеки;

  • автомобільна дорога,  вулиця (дорога) - частина території,  в тому  числі в населеному пункті,  призначена для руху транспортних засобів і  пішоходів,  з  усіма  розташованими  на  ній  спорудами (мостами,  шляхопроводами,  естакадами,  надземними  і  підземними пішохідними переходами) та засобами організації дорожнього руху, і обмежена  по  ширині  зовнішнім  краєм  тротуарів  чи  краєм смуги відводу.  Цей термін включає також спеціально побудовані тимчасові дороги, крім довільно накатаних доріг (колій);

  • безпечна швидкість  -  швидкість,  за  якої  водій  має змогу безпечно керувати транспортним засобом та контролювати його рух  у конкретних дорожніх умовах;

  • водій   -   особа,  яка  керує  транспортним  засобом  і  має посвідчення   водія   на   право  керування  транспортним  засобом відповідної  категорії. Водієм також є особа, яка навчає керуванню транспортним  засобом,  перебуваючи  безпосередньо в транспортному засобі; 

  • дорожньо-транспортна пригода - подія, що сталася під час руху транспортного засобу, внаслідок якої загинули або поранені люди чи завдані матеріальні збитки;

  • зупинка -  припинення  руху  транспортного засобу на час до 5 хвилин  або  більше,  якщо  це  необхідно  для  посадки  (висадки) пасажирів чи завантаження (розвантаження) вантажу, або у випадках надання   переваги   в   русі,   виконання   вимог регулювальника, сигналів світлофора тощо;

  • пасажир -  особа,  яка  користується  транспортним  засобом і знаходиться в ньому, але не причетна до керування ним;

  • пішохід -  особа,  яка  бере  участь  у  дорожньому русі поза транспортними засобами і не виконує на дорозі будь-яку роботу.  До пішоходів  прирівнюються  також особи,  які рухаються в інвалідних колясках без двигуна,  ведуть велосипед,  мопед,  мотоцикл, везуть санки, візок, дитячу чи інвалідну коляску;

  • проїзна частина   -  елемент  дороги,  призначений  для  руху нерейкових  транспортних  засобів.  Дорога  може   мати   декілька проїзних частин, межами яких є розділювальні смуги;

  • стоянка -   припинення  руху  транспортного  засобу  на  час, більший ніж 5 хвилин,  з  причин,  не  пов'язаних  посадкою  (висадкою)  пасажирів, завантаженням (розвантаженням) вантажу;

  • транспортний засіб - пристрій,  призначений  для  перевезення людей і (або) вантажу, а також встановленого на ньому спеціального обладнання чи механізмів;

  • тротуар - елемент дороги,  призначений  для  руху  пішоходів, який  прилягає  до  проїзної  частини  або  відокремлений  від неї газоном;

  •  узбіччя -  виділений  конструктивно  або   суцільною   лінією дорожньої  розмітки  елемент  автомобільної дороги,  який прилягає безпосередньо до зовнішнього краю проїзної частини, розташований з нею  на  одному  рівні  та  не  призначений  для руху транспортних засобів. Узбіччя може використовуватися для зупинки і стоянки транспортних засобів, руху пішоходів,  мопедів,  велосипедів;

  • учасник дорожнього руху - особа, яка бере безпосередню участь у  процесі  руху  на дорозі як пішохід,  водій,  пасажир,  погонич тварин.

2. Правила перевезення школярів спеціалізованими автобусами.

2.1 Перевезення організованих груп дітей повинно здійснюватись із забезпеченням високого рівня безпеки, надійності і якості транспортного обслуговування.

2.2. Максимальна кількість дітей для перевезення автобусом не повинна перевищувати кількості місць для сидіння у ньому згідно із паспортом заводу-виготовлювача.

2.3.Організовані групи дітей повинні перевозитися досвідченими водіями,які мають стаж керування транспортним засобом більше трьох років.

2.4. Перевезення організованих груп дітей колоною із п'яти і більше автобусів узгоджується з органами Державтоінспекції.

2.5. Схема маршруту та розклад руху складаються в трьох примірниках, узгоджуються пасажирським перевізником з відповідними органами Державтоінспекції і затверджуються перевізником.

2.6. На схему маршруту наносяться ділянки доріг, населені пункти, місця концентрації дорожньо-транспортних пригод, аварійно-небезпечні ділянки тощо.

2.7. Один примірник схеми маршруту і розкладу руху видається водію, інші два зберігаються у замовника та пасажирського перевізника.

2.8. Інформаційне забезпечення перевезень організованих груп дітей повинно бути візуальним.

2.9. Під час руху автобусів з організованими групами дітей у колоні відповідно до вимог Правил дорожнього руху:

  • встановлюється розпізнавальний знак «Колона»;

  • вмикається ближнє світло фар;

  • автобуси повинні рухатися тільки в один ряд якнайближче до правого краю проїзної частини, за винятком випадків, коли колона супроводжується транспортними засобами Державтоінспекції;

  • швидкість руху колони і дистанції між автобусами встановлюються старшим колони або за режимом руху головної машини;

  • колона повинна бути поділена на групи(не більше п'яти транспортних засобів у кожній), дистанція між якими забезпечує можливість обгону групи іншими транспортними засобами;

  • у разі зупинки колони на дорозі на всіх автобусах вмикаються засоби аварійної сигналізації.

    У салоні автобуса повинні бути позначені місця розташування аварійних виходів із зазначенням способу їх відкривання, вогнегасника, аптечки та кнопки екстреної зупинки. Написи можуть змінюватися відповідними символічними зображеннями.

    У разі настання несприятливих метеорологічних і дорожніх умов, виходу із ладу автобуса,загрози безпеки руху, а також погіршення здоров'я водія необхідно припинити рух з повідомленням про це пасажирського перевізника, який повинен вжити заходів для доставки дітей до кінцевого пункту маршруту, заміни автобуса, водія.

    До поїздки допускаються діти, які не мають протипоказань для далеких переїздів за станом здоров'я.

    Перевезення стоячих школярів забороняється.

3. Посадка в автобус.

  • Посадка  в автобус починається тільки  по  команді  старшої особи, відповідальної за перевезення учнів.

  • Забороняється наближатися до рухомого автобуса до повної його зупинки. 

  • Першою в автобус заходить супроводжуюча особа і займає своє місце у ньому.

  • Необхідно пропустити вперед молодших. 

  • Старші школярі займають місця в задній частині салона автобуса, молодші - в передній.

  • Заходити в шкільний автобус потрібно не поспішаючи, дотримуючись черги, не випереджаючи всіх, не штовхаючись.

4. Поїздка в автобусі.

4.1. Під час руху школярам забороняється:

  • ставити в прохід салону автобуса свої речі;

  • вставати із своїх місць і ходити по салону автобуса;

  • без необхідності натискати сигнальні кнопки «виклик до водія»;

  • самостійно відкривати і закривати кватирки та вентиляційні люки; якщо жарко - попроси про це супроводжуючого вчителя;

  • псувати оббивку сидінь та інше обладнання автобуса;

  • кричати, висовуватися з вікна,  заважати іншим при вході та виході;

  • смітити;

  • відволікати увагу водія від керування;

  • суворо забороняється проносити в салон автобуса гострі предмети, ножі, сірники, запальнички, піротехнічні засоби;

  • користуватись аварійним обладнанням без потреби.

5. Вихід із автобуса.

    Вихід  з  автобуса   починається  тільки   по   команді   старшої  особи, відповідальної за перевезення учнів.

Першою з автобуса виходить старша особа, відповідальна за перевезення школярів, і допомагає молодшим школярам вийти із автобуса.

5.1. Пасажир автобуса зобов'язаний:

  • займати зазначене місце;

  • виконувати вимогу супроводжуючої особи, що має право здійснювати контроль;

  • здійснювати посадку (висадку) лише після повної зупинки автобуса;

  •  у разі настання дорожньо-транспортної пригоди надати можливу допомогу потерпілим і повідомити про це органам міліції;

  • повідомити водієві про виявлені забуті речі, документи та цінності.

6. Права пасажирів.

      Пасажир має право на безпечне і високоякісне перевезення.

7. Інструкція з пожежної безпеки та евакуації пасажирів.

7.1. Дана інструкція являється додатком до інструкції по експлуатації автобуса і обов'язкова до виконання в спеціалізованих автобусах , які пристосовані для перевезення школярів.

7.2. В салоні автобуса заборонено перевозити, зберігати легкозаймисті рідини, тверді речовини, а також засоби для їх підпалу, в тому числі різноманітні види феєрверків та петард.

7.3. Водію і пасажирам автобуса забороняється курити, використовувати запальнички і сірники як джерело світла.

7.4. Ознаками проблеми займання являється поява диму або характерного запаху електропроводки, що горить, та інші події, які пов'язані з зовнішніми впливами і здатні привести до займання (наприклад ДТП).

7.5. Рішення про зупинку автобуса і спосіб евакуації приймає старша особа, відповідальна за їх перевезення.

7.6. Евакуацію слід проводити при будь-яких ознаках небезпеки.

 7.7. Продовження руху допускається тільки після усунення займання та його причини.

7.8. В залежності від ступеня загрози евакуація може здійснюватися двома способами:

  • з використанням дверей;

  • з використанням дверей та аварійних виходів.

7.9. Евакуація з використанням дверей здійснюється в наступній послідовності:

  • водій зупиняє автобус, відкриває передні та задні двері, приймає міри по усуненню займання;

  • старша особа, відповідальна за перевезення дітей, голосно і чітко подає команду для початку евакуації, вказуючи при цьому, якій групі дітей виходити через передні двері, а якій через задні двері.

  • старша особа, відповідальна за перевезення дітей, знаходячись в автобусі, своїми діями запобігає виникненню паніки і організовує вихід з автобуса;

  • старша особа, яка знаходиться в задній частині автобуса, відкриває задні двері і, вийшовши з автобуса, допомагає дітям вийти із нього, а також указує їм місце збору на безпечній відстані від автобуса;

  • старша особа, відповідальна за перевезення дітей, останньою виходить із автобуса, попередньо переконавшись у відсутності у ньому дітей.      

ПОСАДОВА ІНСТРУКЦІЯ ВИХОВАТЕЛЯ ДЛЯ СУПРОВОДУ ДІТЕЙ ПІД ЧАС ПЕРЕВЕЗЕННЯ ШКІЛЬНИМ АВТОБУСОМ

І. Загальні положення

  1. Вихователь для супроводу дітей під час перевезення шкільним автобусом школи призначається та звільняється з роботи наказом директора школи із числа осіб, що мають вищу або середню спеціальну освіту.
  2. Вихователь безпосередньо підкоряється заступнику директора з навчально - виховної роботи.

  3. Основним призначенням посади вихователя є супровід дітей під час перевезення шкільним автобусом до школи і до дошкільного навчального закладу і назад додому після завершення занять.

4. Нагляд за дітьми в період посадки, перебування їх у транспортному засобі, висадки і супровід до школи.

5. Вихователь у своїй роботі керується:

  • законодавчими актами України;

  • Правилами внутрішнього трудового розпорядку;

  • наказами і розпорядженнями керівництва ;

  • режимом роботи школи;

  • Статутом школи;

  • нормами і правилами охорони праці та техніки безпеки під час перевезення дітей;

  • дійсною посадовою Інструкцією.

  1. Працює на 0,5 ставки при п'ятиденному робочому тижні з двома вихідними днями;

  2. У канікулярний час залучається до виконання робіт в школі, у межах установленого робочого часу;

II. Посадові обов'язки

  1. Несе повну відповідальність за життя та здоров'я дітей під час перевезення шкільним автобусом.

  2. Формує у вихованців навички культури поведінки у транспортному засобі.

  3. Слідкує за дотриманням розкладу руху шкільного автобуса.

  4. Приймає дітей за списком.

  5. У разі виникнення дорожньо-транспортної пригоди з травмуванням . дітей вжити заходів щодо надання потерпілим невідкладної долікарської допомоги і з найближчого пункту зв'язку, телефоном стільникового зв'язку або за допомогою проїжджаючих водіїв викликати швидку медичну допомогу та повідомити про пригоду ДАІ та адміністрацію школи.

  6. У випадку виникнення пожежі вихователь зобов'язаний:

  • прийняти всі залежні заходи до евакуації дітей з автобуса;

  • направити дітей у безпечне місце (приміщення);

  • одночасно негайно приступити до гасіння пожежі засобами пожежогасіння, які маються в автобусі;

  • негайно повідомити про пожежу директора школи, а при необхідності – в пожежну частину (тел. 101);

  • чітко інформувати директора школи чи чергового вчителя про те, чи всі учні евакуйовані з палаючого чи задимленого автобуса.

7. Підтримувати постійний зв'язок з батьками та вчителями учнів, які доїжджають, дотримуватися єдиних педагогічних вимог до школярів.

8. Вимоги безпеки після закінчення перевезення:

   Прибувши з рейсу, вихователь зобов'язаний:

  • повідомити керівника школи, а при його відсутності заступника директора з навчально виховної роботи школи про результати поїздки; 

  • повідомити директора школи про готовність до наступного рейсу.

III. Права

   Вихователь для супроводу дітей під час перевезення шкільним автобусом має 

        право:

  1. Брати участь у Педагогічній раді закладу;

  2. Вимагати від водія дотримання Правил дорожнього руху (здійснювати посадку і висадку в дозволених для цього місцях і тому подібне);

  3. Отримувати інформацію про умови праці, наявність на робочому місці небезпечних і шкідливих виробничих факторів;

  4. Представляти керівництву пропозиції по вдосконаленню своєї роботи, а також спрямовані на підвищення безпеки і безаварійності експлуатації автобуса;

  5. Вимагати від керівництва створення нормальних умов для виконання службових обов'язків;

  6. Захищати професійну честь і гідність;

  7. Брати участь у громадському самоврядуванні

  8. Підвищувати кваліфікацію й проходити перепідготовку;

  9. Розірвати трудовий договір за власним бажанням, якщо адміністрація школи не виконує законодавство про охорону праці, умови колективного договору з цих питань.

  1. Вносити пропозиції до «Угоди на охорону праці між адміністрацією й комітетом профспілки» про поліпшення умов праці, виробничої санітарії, техніки безпеки на робочому місці;

  2. Мати заохочення за успіхи у праці;

  3. На обов'язкове соціальне страхування від нещасних випадків і професійних захворювань;

  4. Одержувати основну щорічну відпустку, а у випадку невідкладної необхідності — відпустку без збереження зарплати або на відпустку в рахунок основної щорічної.

IV. Відповідальність

   Вихователь для супроводу дітей під час перевезення шкільним автобусом несе

      дисциплінарну відповідальність:

  1.  За неналежне виконання чи не виконання без поважних причин службових обов'язків, передбачених пунктом 3 даної інструкції, а також за порушення Правил внутрішнього розпорядку та Статуту закладу. Дисциплінарне стягнення у вищевикладених випадках накладається наказом директора закладу після вимоги письмового пояснення із дотриманням термінів, встановленими трудовим законодавством. Дисциплінарне стягнення щодо звільнення з роботи застосовується тільки з врахуванням думки профспілкових органів закладу.
  1. У випадку здійснення вихователем аморального вчинку, не сумісного з виконанням вихователем виховних функцій, трудовий договір з ним розривається наказом директора.
  2. За невиконання і/або несвоєчасне, недбале виконання своїх посадових обов'язків;

  3. За порушення правил внутрішнього трудового розпорядку, трудової дисципліни, правил техніки безпеки і протипожежної безпеки;

  4. За порушення трудової дисципліни може бути застосовано один із видів стягнення: догана, звільнення;

  5. Звільнення з роботи застосовується за систематичне порушення трудової дисципліни, прогул без поважних причин, появу на роботі в нетверезому стані,розкрадання державного або громадського майна, вчинення аморального проступку;

  6. До застосування дисциплінарного стягнення адміністрація повинна зажадати від порушника трудової дисципліни письмове пояснення;

  7. Відмова працівника дати пояснення не може служити перешкодою для застосування стягнення;

  8. Дисциплінарне стягнення може бути оскаржене у порядку, встановленому чинним законодавством в органи по розгляду трудових спорів.

V. Взаємовідношення. 

   Вихователь для супроводу дітей під час перевезення шкільним автобусом:

  1. Працює в режимі 4-годинного дня виходячи з 20-годинної робочого тижня встановленого навантаження за розкладом, затвердженим директором школи.

  2. Інформує адміністрацію про труднощі або проблеми, які виникають.    

ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ В АВАРІЙНИХ СИТУАЦІЯХ, СКОЄННЯ ДТП

У разі виникнення аварійної ситуації слід негайно повідомити вихователя або класовода.
 
У разі скоєння ДТП на дорозі, свідком або учасником якої ви стали, необхідно:
 
  ● негайно повідомити вихователя або класовода;
 
  ● за телефонним або мобільним зв'язком повідомити в службу екстреної допомоги, якщо цього не може зробити вихователь або класовод (102 — міліція, 103 — швидка медична допомога);
 
  ● якщо ДТП трапилося на дорозі, слід переміститися в безпечне місце і чекати на вказівку вихователя або класовода;
 
  ● якщо ДТП трапилося під час перебування у транспорті, потрібно залишатися на місці, не панікувати, не метушитися, а чітко виконувати вказівки дорослих.  
 
Інструкція для водія та супроводжуючих по діях в разі загрози вчинення терористичного акту
  • Здійснювати перевезення  вихованців та супроводжуючих осіб у відповідності зі списком, який визначається наказом директора школи.
  • При перевезенні здійснювати зупинки тільки на  пунктах, визначених паспортом автобусного маршруту.
  • При здійсненні перевезення учнів водій не повинен залишати транспортний засіб без охорони, здійснюючи  охорону транспортного засобу самостійно або з залученням супроводжуючого.
  • Перед початком руху уважно огляньте транспортний засіб (салон, предмети, що знаходяться під автобусом або поруч з ним), щоб переконатися у відсутності підозрілих  предметів. Про те, що є небезпека вибуху можна судити за наступними ознаками:
        - невідомий згорток або деталь у машині або зовні;
        - залишки різних матеріалів, не типових для данного місця;
        - натягнутий дріт, шнур;
        - дроти або ізоляційна стрічка, що звисають з-під машини;
        - чужа сумка, портфель, коробка, який-небудь предмет,     
           який опинився поблизу від автомобіля.
  • Помітивши підозрілий предмет, зверніться до працівника поліції або іншій посадовій  особі, не торкайтеся до знахідку і не підпускайте до неї інших людей, уникаючи паніки.   
Правила, які необхідно пам'ятати та неухильно дотримуватися при виявленні підозрілого предмета:
 
- не обстежувати предмет самостійно;
- не користуватися радіотелефоном (радіостанцією) поблизу предмета. Ці радіопристрої необхідно відключити;
- не користуватися  світловипромінюючі пристроями, наприклад фотоспалахом;
- терміново повідомити про знахідку в поліцію;
- не накривати предмет, не засипати, не заливати і не пересувати його;
- триматися від предмета на достатній відстані і краще за перешкодою;
- до прибуття поліції нікого не впускайте до предмету;
- не піднімайте паніки.
У разі захоплення автобуса експерти радять вибрати тактику пасивного опору, не ризикувати.    
 
При захопленні необхідно:
 
- Виконувати  всі вказівки терористів, визначивши для себе, хто з них найбільш небезпечний, віддати всі речі, які вимагають терористи.
- Не дивитися в очі терористам.
- Не підвищувати голосу, не робити різких рухів.
- Якомога менше привертати до себе увагу.
- Не реагувати на провокації і зухвалу поведінку.
- Перш ніж перейти або розкрити сумку, запитати дозволу.
- При стрільбі лягти на підлогу і сховатися за сидінням, нікуди не бігти.
- При штурмі головне лягти на підлогу і не ворушитися до завершення операції.
- Підкорятися наказам штурмової групи, не відволікайте її питаннями. Ні в якомуразі не
   кидайтеся назустріч вашим рятівникам.
- При звільненні виходьте з салону транспортного засобу після відповідного наказу, але як
   можна скоріше. Допоможіть всім, але не втрачайте часу на пошуки своїх речей і одягу. 

 Інструкція для водія та супроводжуючих з надання першої медичної допомоги потерпілим у дорожньо – транспортній пригоді 

1. Заспокойтеся і візьміть себе в руки! Від того, наскільки тверезими і продуманими будуть вашідії, багато в чому залежить результат подій.
2. Помітьте час події.
3. Викличте допомогу! Добре, якщо у вас, або в когось з навколишніх є мобільний телефон. Спокійно і точно повідомите диспетчерові служби екстреної допомоги про вид ДТП, кількості потерпілих, передбачуваних ушкодженнях (у тому випадку, якщо ви них можете оцінити з першого погляду). Дуже важливо максимально точно вказати адресу місця аварії.
   Що робити, якщо визнаходитеся поза населеним пунктом?
 У цьому випадку інформацію про аварії на найближчий пост ДАЇ просять передати водіїв попутного або зустрічного транспорту.
4. Огородіть і позначте місце події. Якщо є можливість, установіть за місцем аварії машину з включенною аварійкою.
5. Огляньте потерпілого. Це найважливі шляхи наданнядопомоги. Основна задача - визначити, які ушкодження є найбільш загрозливими для життя і здоров'я потерпілого. На них у першу чергу і повинна бути спрямована Ваша допомога. 
   Ось ці ушкодження і їхні ознаки:
1. Порушення серцевої діяльності (зупинка серця або різке уповільнення серцевого ритму).
2. Зупинка подиху (внаслідок закупорки дихальних шляхів сторонніми тілами( кров'ю, слизом, блювотнимимасами)).
3. Масивні кровотечі (особливо небезпечні артеріальні кровотечі, коли кров з рани б'є пульсуючим струменем. Ушкодження великої вени також може за кілька хвилин привести до смерті потерпілого).
4. Переломи кінцівок зі значним зсувом - найбільш часта причина розвитку больового шоку (він має кілька стадій. У перші хвилини потерпілий може не звертати уваги на найтяжкі ушкодження, не почувати болю і т.д., але через короткий проміжок часу він стане млявим, нединамічним, блідим, поступово ослабне пульс...). Утримуйте потерпілого від активних пересувань, поки не переконаєтеся, що в нього немає серйозних ушкоджень, а ще краще - до огляду лікарем. Визначте, у свідомості  потерпілий чи ні. Якщо свідомість збережена, можна з впевненістю сказати, що найближчим часом не передбачається серйозних проблем із серцевою діяльністю та органами дихання. Якщо потерпілий без свідомості, перевірте пульс і подих - не намагайтеся шукати пульс на зап'ясті. Імовірність того, що ви його там намацаєте, невелика. Перевіряти пульс у потерпілого можна тільки на сонній артерії. При виявленні ознак настання клінічної смерті  необхідно проводити потерпілому комплекс долікарських реанімаційних заходів – штучну вентиляцію легень (штучне дихання) методом з рота в рот та закритий массаж серця до прибуття на місце ДТП бригади швидкої  медичної допомоги (медичного працівника).
6. Після ДТП людина може знаходитися в будь-якому положенні: лежати на дорозі, на узбіччі, у кюветі, знаходитися під машиною, мотоциклом. Не кидайтесяв ідразу ж витягати його будь-якими можливими засобами, заспокойтеся, оцініть ситуацію, продумайте послідовність подальших дій. Чітко поясніть оточуючим необхідну послідовність дій і функції кожного. Ваша кінцева мета – вкласти потерпілого на спину на рівній поверхні осторонь від проїзної частини. Пам’ятайте, що, змінюючи положення ушкоджених частин тіла, ви можете підсилити больовий шок. Особливо обережно варто діяти при найменшій підозрі на ушкодження хребта. Але, все ж перекласти постраждалого потрібно - як це зробити?
   Ось основні принципи, які варто дотримувати при зміні положення тіла потерпілого: 
  а. Усі рухи повинні бути плавними.
  б. Повертати, переміщати постраждалого потрібно як мінімум утрьох (у самому крайньому випадку вдвох). Перша людина відповідає тільки з а голову, другий за плечі і верхнюю частину тулуба, третій за область тазу і ноги. Непогано, якщо є і четверта людина, що тримає тільки ноги.
Запам'ятайте! Щоб звести до мінімуму імовірність додаткової травми, при переміщенні потерпілого варто злегка розтягувати в довжину і ні в якомуразі не давати згинатися шиї і поперекові.
7. Зніміть одяг з потерпілого. Мабуть, самою непростою задачею є зняття шолома (наприклад, інтеграла), особливо якщо людина без свідомості, і є підозра на ушкодження шийного відділу хребта. Робити це треба вдвох. Перша людина здійснює фіксацію шиї і голови, другий знімає шолом. Для фіксаці їголови одна рука щільно обхоплює шию постраждалого позаду так, щоб великим і вказівним пальцями зафіксувати потилиця, іншою рукою необхідно зафіксувати шию попереду, утримуючи великим і вказівним пальцями нижнюю щелепу. Розстебніть або розріжте ремінь і, сильно розтягуючи лямки в сторони, знімайте шолом у напрямку відпідборіддя до тімені, одночасно піднімаючи голову і плечі потерпілого. Пам’ятайте, що не можна тягти шолом нагору, рух повинний бути сааме дугоподібним.

 Кілька слів про зняття одягу. Не прагніть, особливо якщо на вулиці холодно, роздягати потерпілого. У цьому немає ніякої необхідності, більш того, охолодження тіла можеще в  більшому ступені збільшити ризик погіршення стану. При необхідності доступу до ушкодженої ділянки тіла одяг краще РОЗРІЗАТИ. Якщо все-таки виникла необхідність роздягнутилюдину, запам'ятаєте основний принцип: спочатку потрібно знімати одяг з неушкодженої кінцівки, потім з тулуба і лише в останню чергу з ушкодженої. При опіках фрагменти одягу часто прилипають, а синтетичного одягу і припікаються до ушкодженої шкіри. Їхні в якому разі не можна відриватися. Обрізайте одяг навколо ділянки опіку й вкрийте вражену область стерильною або чистою пов'язкою.    

ЯК КОРИСТУВАТИСЬ ВОГНЕГАСНИКОМ
 

У нашому житті може статися що завгодно, і в тому числі і пожежа. Саме з цієї причини ви повинні знати, як правильно користуватися вогнегасником в різних умовах. Сьогодні випускають кілька видів приладу з індивідуальними технічними характеристиками, які вимагають дотримання спеціальних правил користування вогнегасником. Деякі модифікації дозволено використовувати не у всіх місцях, а порядок використання вогнегасника завжди можна подивитися на етикетці виробників. Наприклад, використання деяких пристроїв заборонено для ліквідації вогню на лініях електропередач, а також, при загорянні різних речовин.
 ПРАВИЛА КОРИСТУВАННЯ ВУГЛЕКИСЛОТНИМ ВОГНЕГАСНИКОМ
Якщо ви не знаєте, як користуватися вуглекислотним вогнегасником, рекомендуємо поглянути на етикетку. Цей тип пристрою забороняється використовувати для ліквідації загоряння матеріалів, які горять навіть без допуску повітря. Для початку вам необхідно зірвати пломбу і витягнути чеку. Направте прилад таким чином, щоб речовина покривало всю площу загоряння. Далі поверніть спеціальний маховик або натисніть на важіль.
Відстань викиду досягає 3 метрів, при цьому всередині вміщується до 4 літрів спеціальної речовини з великим вмістом СО2. Таке обладнання повинно зберігається в легкодоступних ділянках на видному місці, а співробітники повинні вивчити правила, як користуватися вогнегасником з вуглекислотним розчином. Важливо дотримуватися температурного режиму при зберіганні, щоб поблизу не було опалювального обладнання та інших нагрівальних елементів.
ПРАВИЛА КОРИСТУВАННЯ ПОРОШКОВИМ ВОГНЕГАСНИКОМ
Цей вид приладу вважається самим універсальним для гасіння пожеж з різним спектром температур. Заборонено використання порошкового вогнегасника для гасіння проводів під напругою понад 1 кВт. Також не рекомендовано використовувати його в місцях, де порошок призведе в непридатність спецобладнання. Пристрої типу АВСЕ готові погасити самі вибухонебезпечні речовини.
   Правила користування порошковим вогнегасником. В процесі використання завжди важливо пам’ятати, як користуватися порошковим вогнегасником. Спочатку направте насадку на полум’я і витягніть пломбу. Далі натисніть на важіль і приступіть до гасіння. Тут важливо враховувати температуру нагрітих частин. З цієї причини сьогодні придумали хладонові речовини, які не порушують поверхні дорогих матеріалів. Такий прилад можна використовувати для гасіння радіоелектронної апаратури.

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора