A A A K K K
для людей з порушеннями зору
ВЕЛИКОБУБНІВСЬКИЙ ЗАКЛАД ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ І-ІІІ СТУПЕНІВ РОМЕНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ПОРАДНИК

Дата: від до Скинути

ДЛЯ БАТЬКІВ

1. Діти – основа сім’ї. У процесі виховання враховуйте індивідуальні особливості розвитку дитини. 2. Не ображайте, не бийте, не принижуйте дитину. Пам’ятайте, навчання – це радість ( негативні емоції не сприяють засвоєнню матеріалу, вбивають бажання вчитися). Криком ви нічого не зміните. 3.Знайдіть час для бесіди з дитиною. Під час спілкування не реагуйте бурхливо, не засуджуйте, а будьте тактовними, толерантними у вираженні своїх суджень, думок. Намагайтеся контролювати режим дня дитини. 4.Пам’ятайте, що дитина – це ваше відображення ( грубість породжує грубість, крик – крик, а взаєморозуміння і доброзичливість – добро і злагоду в сім’ї ). Запитайте себе: «Чи хочу я, щоб моя дитина була схожа на мене?» 5. Дитина – це цілий світ, сприймайте її як цілісну особистість, дорослу людину, яка має свої права ( на навчання, відпочинок тощо ) і певні обов’язки (вчитися, дотримуватись правил для учнів). 6. Якщо ви помітили, що у дитини «важкий» період, тоді підтримайте її. 7.Не віддаляйте дитину від себе – знайдіть час поговорити, зрозуміти, згадати себе в її віці, допоможіть, якщо потрібно, лагідним добрим словом. 8.Не шкодуйте ніжних слів, будуючи стосунки з власною дитиною. 9. Ви дали дитині життя, тож допоможіть зорієнтуватися у бурхливому морі життєвих подій. 10. Приймайте та любіть дитину такою, якою вона є. ЩО ВАРТО ЗНАТИ І РОБИТИ БАТЬКАМ, ЧИЇ ДІТИ СТАЛИ ЖЕРТВАМИ БУЛІНГУ? * Відмовитись від двох крайнощів: стратегії «вирішити все і відразу» – коли батьки йдуть розбиратись з дітьми чи вчителями, і в процесі застосування образ чи фізичного насилля з жертв перетворюють у кривдників. Друга крайність – це ж діти, самі розберуться. Комплекс жертви формується на все життя і дитина може стати патологічною жертвою і у виші, і в робочих колективах. * Вислухати дитину і заспокоїти її. Дитина має зрозуміти, що проблема вирішиться. І що її вини у цькуванні немає. * Обговорити проблему з третіми особами (іншими батьками, вчителями) – без претензій та відстоювання своєї точки зору. Дитина може гіперболізувати або перекручувати ситуацію. І насправді в проблемі вона не жертва, а кривдник. * Звернутись до вчителя, обговорити та стимулювати його провести відповідні виховні години з дітьми. * Написати заяву на директора, який і має збирати і відповідну комісію, яка розглядатиме проблему, і сформує звернення до поліції. * Не боятись звертатись до психолога. а) до сімейного психолога – часто проблема дитини лежить у стосунках у сім’ї. Вона може калькувати чиюсь роль; б) до дитячого – особливо, якщо дитина давно є жертвою у своїй групі. * Незалежно від дій, що будуть застосуванні у школі, сприяти підвищенню самооцінки дитини, у тому числі й через створення для неї додаткових соціальних середовищ (інші групи спілкування – наприклад, якісь секції чи гуртки). * Переведення дитини до іншої школи/класу – це крайнім метод. Але завжди варто розуміти, що неподолання сформованої моделі поведінки жертви, призведуть до того, що дитину можуть цькувати і в інших класах. Як зрозуміти, що дитина є жертвою булінгу? * Діти, які страждають від булінгу, можуть не хотіти йти до школи або ж можуть плакати, вигадувати хворобу у шкільні дні. * Вони не беруть участь у спільній класній діяльності, соціальних заходах. * Часто у дитини змінюється поведінка: вона усамітнюється, поводить себе незвичайно. * Дитина починає губити гроші або речі, приходить додому у порваному одязі чи з поламаними речами. Коли ви її запитуєте, що трапилося - не можуть реалістичо пояснити. * Може почати говорити про те, що кине школу, пропускає заходи, в яких беруть участь інші учні. * Відсутність контакту з однолітками: немає друзів, зідзвонювань, не ведеться переписка у соцмережах, похід до школи і повернення звідти наодинці, немає у кого запитати домашнє завдання. * Психосоматичні ознаки: часті хвороби, наприклад, ломота в тілі, болі в животі, вірусні інфекції. * Обмальовані руки або специфічні малюнки на полях у зошиті. * Бажання іти до школи іншою дорогою, аніж та, якою йдуть усі інші діти. Рекомендації батькам, як не допустити, щоб їхня дитина стала жертвою психологічного цькування у школі. * Пам’ятайте: дитина не може впоратися з булінгом самостійно! Діти зазвичай не розповідають про насилля батькам, тому важливо навчитися розпізнавати ознаки булінгу. * Щодня розмовляти з дитиною про її справи в школі. Це кілька хвилин на день про те, як і з ким дитина проводить час у школі, що відбувається дорогою додому тощо. За розмовою спостерігати за настроєм дитини. За можливості відвідувати дитину у школі, зустрічати її зі школи. * Розвивати здорову звичку боротьби з хуліганством і нетерпимість до залякувань. Ваші діти повинні знати, що це ненормально залякувати чи стояти осторонь, коли ображають іншого. Навчити дитину просити про допомогу дорослих і не боятися розповідати про знущання. Пояснити, що вам (батькам) можна довіряти і ви допоможете у будь-якій ситуації. * Навчити дитину правильно користуватися Інтернетом, соціальними мережами. Пояснити, що таке кібербезпека і як протистояти кіберзалякуванню. Установити ліміт часу роботи в мережі. * Бути прикладом доброти і лідерства для своєї дитини. Кожного разу, коли ви говорите з іншою особою образливим тоном, ви вчите дитину знущанню. Важливо вчити дитину робити добро і проявляти співчуття. Це запорука хороших стосунків з однолітками. * Якщо ваша дитина вже стала жертвою шкільного булінгу, за жодних умов не можна ігнорувати чи замовчувати виявлені факти жорстокої поведінки над дитиною. Рекомендовано повідомити в усній чи письмовій формі про насилля адміністрацію навчального закладу.  

00:25 08.09.2021

ПЕДАГОГІЧНИМ ПРАЦІВНИКАМ

Порада №1 Звертайтесь до керівництва. Якщо ви виявили насилля або маєте конкретні причини для підозр щодо булінгу учня, терміново поінформуйте адміністрацію закладу освіти. Діти, які цькують інших завжди приховують від дорослих факт знущань. Тож, якщо ви помітили агресивні настрої в бік одного учня, скоріш за все, ваші побоювання небезпідставні. Порада №2 Сповістіть батьків. Приховування інцидентів, пов’язаних з насиллям у класі – заздалегідь деструктивна стратегія. Погодьтеся, репутація школи не варта психологічного чи фізичного здоров’я дитини. Тому, аби не стати мовчазним свідком цькування, краще одразу ж повідомте батьків обох сторін, причетних до конфлікту. Порада №3 Ігнорування – помилка. Теорії «діти самі розберуться» та «всі через це проходили» цілком себе дискредитували. Кожного року близько 67% українських тінейджерів стають причетними до булінгу (у ролях жертв, кривдників чи свідків). Отже, будь-яка агресивна чи провокативна поведінка учнів – це вагома причина вашого втручання в конфлікт. Порада №4 Нейтралітет- усьому голова. Якщо ви підтримаєте одну зі сторін-учасників цькування, то конфлікт ускладниться. Тож не шукайте винуватця, адже негативне ставлення до будь-кого з учнів навряд допоможе розв’язвати проблему. Краще зверніться до шкільного психолога за кваліфікованою допомогою. Порада №5 Наша зброя – неупередженість. Найкращий спосіб впливу на дітей – стати для них авторитетом. За такої умови з вас братимуть приклад учні, що, погодьтеся, дуже відповідально. Тож будьте для них прикладом виваженого та неупередженого ставлення до усіх. Зрештою, до слів вчителя щодо булінгу, який толерантно поводить себе з оточенням, обережний в оцінках дій інших, прислухатимуться більше. Порада №6 Обговорення – лише наодинці. Вимагання публічного вибачення або пояснень у цьому випадку – це те ж саме, що лікувати перелом кістки подорожником. Для того, щоб зупинити булінг, необхідно впливати безпосередньо на причину конфлікту, а це можливо лише встановивши довірчу комунікацію. Тож, краще проводити бесіду з учасниками конфлікту віч-на-віч. Список ефективних порад, щоб запобігти булінг в класних колективах: * розповідайте про види булінгу учням класу. Присвятіть декілька виховних годин по цій темі. Адже, знущання бувають не тільки фізичними, але й можуть мати моральний характер. Говоріть та пояснюйте чому саме не можна ображати інших дітей, проговорюйте наслідки та покарання для ініціаторів таких дій. * намагайтесь бути скрізь. Якщо ви чули або знаєте місця, де доволі часто відбуваються такі ситуації, наприклад, їдальня чи хол, чи останній поверх вашої будівлі. Навідуйтесь туди час від часу, можливо вам вдасться комусь допомогти. * познайомтесь з «головним ініціатором». Поговоріть та спробуйте дізнатись причини такої поведінки. Запропонуйте свою допомогу, щоб допомогти дитині припинити знущання. * взаєморозуміння з учнями. Шукайте підхід до кожного учня свого класу, станьте для них особою з якою можна поділитись секретами. Тоді вам буде легше тримати руку «на пульсі» усіх подій, що відбуваються у класі чи поза ним. * говоріть на цю тему з батьками. Виділіть час на батьківських зборах, розкажіть про небезпеку яку несе булінг. Попросіть батьків, навіть маючи підозри про знущання з дитини, звертатись до вас. * миттєво реагуйте на ситуації знущань. Дайте зрозуміти дитині-жертві, що у школі безпечне місце і тут принижувати не має права ніхто. * говоріть з жертвами цькувань та ініціаторами на одинці. Таких спілкувань має бути багато ї часто. * постійно контролюйте кризові ситуації у класі. Заохочуйте позитивні події та поведінку. Ці поради є корисними для класних керівників. Будьте уважні до учнів вашого класу, краще нехай вони з вами поділяться ситуацією (у випадку коли бояться сказати своїм батькам) ніж будуть шукати шляхи вирішення самостійно. Весь час наголошуйте на тому, що ви їх підтримаєте та завжди відкриті на діалог. І нехай у ваших класних родинах тема булінгу залишатиметься на рівні теорії, а не практики.

00:25 08.09.2021

ДЛЯ УЧНІВ

КІБЕР-БУЛІНГ— це новітня форма агресії, що передбачає жорстокі дії з метою дошкулити, нашкодити, принизити людину з використанням інформаційно-комунікаційних засобів: мобільних телефонів, електронної пошти, соціальних мереж тощо. Кілька стратегій, які можуть допомогти покращити ситуацію і своє самопочуття, зумовлене тим, що відбувається: Уникай бешкетника й перебувай у товаристві друзів. Не заходь у туалет, якщо задирака знаходиться там, не ходи в роздягалку, коли немає нікого поруч. Постійно перебувай у товаристві приятеля, щоб не залишатись наодинці з недругом. Перебувай в оточенні приятелів у транспорті (у шкільному автобусі), у коридорах або на перерві – скрізь, де можна зустріти бешкетника. Запропонуй те ж саме своєму другу. Стримуй гнів. Розхвилюватись у зв’язку зі знущанням природно, але саме цього й домагаються бешкетники. Це змушує їх відчувати себе сильнішими. Намагайся не реагувати плачем, не червоній і не переймайся. Це вимагає великої кількості тренувань, але це корисна навичка дати відсіч бешкетнику. Іноді корисно практикувати стратегію приведення себе в повну рівновагу, наприклад, рахувати до десяти, записувати свої гнівні слова на аркуші паперу, робити глибокий вдих або просто йти. Іноді треба навчати дітей робити непроникний вираз обличчя, поки вони не позбудуться небезпеки (посмішка або сміх можуть провокувати розбишаку). Дій хоробро, йди та ігноруй бешкетника. Твердо й чітко скажи йому, щоб він припинив, а потім розвернись й піди. Намагайся ігнорувати образливі зауваження, наприклад, демонструй байдужість чи вдавай, що ти захоплений бесідою по мобільному телефону. Ігноруючи задираку, ти показуєш, що він тобі байдужий. Зрештою, він, імовірно, утомиться діставати тебе. Розкажи дорослим про знущання. Учителі, директор школи, батьки можуть допомогти припинити знущання. Розповідай про це. Поговори з кимось, кому ти довіряєш, наприклад, із завучем, учителем, братом, сестрою або другом. Вони можуть запропонувати деякі корисні поради, і навіть якщо вони не можуть виправити ситуацію, це допоможе тобі відчути себе менш самотнім. Усунь провокаційні фактори. Якщо розбишака вимагає від тебе грошей на обід, принось обід із собою. Якщо він намагається відібрати твій музичний плеєр, не бери його до школи. Декілька порад на випадок, якщо вас залякують або переслідують у мережі: Повідомляйте про залякування в мережі, незважаючи на те, чи воно стосується вас безпосередньо. Позначайте такі випадки для розгляду командою YouTube. Блокуйте користувачів, які залякують або переслідують. Ніколи не відповідайте на такі коментарі, адже це може лише погіршити ситуацію. Хоча це й складно, спробуйте ігнорувати образи. Зберігайте та роздруковуйте образливі повідомлення, публікації, зображення чи відео, які ви отримали чи побачили. Занотовуйте дату та час публікації образливих повідомлень, а також будь-які дані про особу, яка їх опублікувала. Не передавайте відео чи повідомлення, метою яких є залякування в мережі, адже ви станете співучасником. Якщо вас постійно ображають, спробуйте змінити свій ідентифікатор користувача, псевдонім або профіль. Насамкінець, не ігноруйте випадки залякування інших осіб у мережі. Якщо ви натрапите на такий випадок, повідомте про це та запропонуйте свою допомогу – розкажіть користувачеві про CyberMentors. Почувайтеся безпечно в мережі, використовуючи наведені нижче поради щодо запобігання залякуванню: Не публікуйте в мережі особисту інформацію. Нікому не повідомляйте свої паролі. Обдумуйте свої висловлювання, перш ніж публікувати їх у мережі. Поважайте погляди інших користувачів. Те, що ви з кимсь не погоджуєтесь, не дає вам права бути грубим або ображати інших. Періодично шукайте відомості про себе в Google. Ви зможете побачити в мережі інформацію про себе, яка доступна іншим, а також змінити те, що вам не сподобається Правила для свідків Якщо ви стали очевидцем кібер-буллінгу, існує три типи правильної поведінки: 1) виступити проти буллера (дати йому зрозуміти, що такі його дії оцінюються вами негативно), 2) підтримати жертву (особисто чи в публічному віртуальному просторі висловити думку про те, що кібер-булінг – це погано; цим Ви надаєте емоційну підтримку, так необхідну жертві), 3) повідомити дорослим про факт некоректної поведінки в кібер-просторі.

00:25 08.09.2021

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора